söndag 19 juni 2011

Vilat mig i form?

Jahapp, fyra dagars semester i Norge med extremt mycket sittande och definitivt ingen träning. Det var nu jag skulle testa att vila mig i form och i kväll var det upp till bevis.

Först 5 varv av;
5 liggande rodd i smithmaskin
vila 1 min
Enarmspress 5/5 m 12 kg KB
vila 1 min

Det gick ju riktigt bra. Kan öka roddantal igen nästa gång. Samma med press, nu var alla varv självklara även med vänstern. Öka antal (eller vikt?) nästa gång.

Sen AMRAP 20 min;
10 burpees
10 utfallshopp
10 KB-svingar 16 kg

Förra gången jag körde detta var 2 juni, då 10 varv. Så jag tänkte att jag åtminstone måste ta mer än så. Jag var inte riktigt så stark som jag planerat...började med ansatsen att klippa vilan från gången innan med 10 sek per varv men det höll bara i tre varv, senare behövde jag använda dem för längre vila - hur som helst lyckades jag, utöver 10 varv, pressa in 3 ynka burpees. Inte så mycket kanske men en förbättring är alltid en förbättring...

Avslutning sidoplanka 30 sek x 4 per sida, varannan sida utan vila.

Jag kanske inte kommer att vila mig i form sådär jätteofta men det funkade ganska bra tycker jag! Nu ska jag packa upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar