torsdag 23 juni 2011

Meh - svagare armar igen?

I dag skulle jag först varva marklyft med bänkpress men det var galet trångt vid skivstängerna så att göra anspråk på två stänger samtidigt var inte riktigt läge. Jag fick dela upp det och började med bänkpress;
  • Smal bänkpress 35 kgx5x3 varv med 2 min vila
Fan va lätt det var tänkte jag först tills jag insåg att jag bara laddat på 27,5....sen blev det "bättre". Har lite orutin och svårt med stabiliteten i bänkpress men det funkade ganska bra. Absolut rätt vikt för mig.
  • Marklyft 75 kgx3x3 med 2 min vila
Det kändes bra förutom i tumgreppet. Mina månader av armbågs- och axelproblem m greppvila har gjort mina händer alldeles för känsliga = måste bygga lite hård hud igen :-)

Sen 5 varv på tid av;
  • 5 marklyft 70 kg
  • 10 armhävningar
  • 20 boxjumps 50 cm
Vila 30 sekunder mellan varje varv.

Ok....i dag var styrkan i armhävningar som bortblåst. Fick vila redan första varvet, tog jättemycket tid varje varv, jag var ett riktigt svago. Totaltid 14 minuter (jmf 13:42 5/6 - var det inte meningen att man skulle vara bättre varje gång?). Men det var framför allt de svaga armarna som drog ner tiden. Sen har jag haft ont i vänster häl halva dagen i dag så jag minskade studsen i hoppen och tog dem mer ett och ett vilket också tar mer tid.

Jag tror att dom andra som tränade tyckte att jag höll på plattformen lite länge, fick säkert fem förfrågningar om när jag skulle vara klar.

Avslutning med 3 varv av 5 GH-raises och 10 backextensions.

Most likely scenario är vila både fredag och lördag och skippa inplanerade backintervaller i morgon bitti för att spara min ilande häl.  Jag åker till en ö i stället och firar midsommar vetja - back on Sunday!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar