tisdag 14 juni 2011

Teknikträning och coola mål

I dag träning med David: Teknikträning frivändningar - jag vill verkligen att stången ska flyga upp utan att jag lyfter armbågarna men det funkar tydligen inte så? OH-övningar...det var ett tag sen så det känns schysst att komma upp i mitt gamla rekord på 55 kg split jerk i dag. Avslutade med rodd, lite teknik (och nu vet jag hur jag ska räkna rätt i tabata-metrarna), sen 500 meter på tid, snitt 1,49.

När jag kom fick jag den spännande informationen att "vi" skulle sätta lite årsmål för mig. Det visar sig att jag, redan innan september kommer att:
  • Göra min första pullup
  • Ta 100 kg marklyft
  • Splitjerka 60 kg
  • Göra tre ringdips
WOW - visst är det fantastiskt :-) efter strul med och ofrivillig vila av armåge/axel november till mars/april känns det galet kul att kunna köra på igen.

Men nu måste jag vila ofrivilligt igen - i fyra dagar! I morgon blir det Norge och Hurtigrutstema resten av veckan. Hoppas jag inte tappar allt...jag får rusa in till gymet direkt när jag kommer hem på söndag för att inte tappa onödig tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar