tisdag 21 juni 2011

Yoohoo - starkare i press!

Man vet aldrig när det ska gå bra eller dåligt att träna. I dag hade jag, helt utan anledning, konstig huvudvärk sedan i morse av den typen att jag känt mig lite snurrig hela dagen.

"Du ser stark ut i dag, jag tror på pers" sa David. Och jag som just hade förberett mig på lite försiktig träning. Men det visade sig att han hade rätt - tio minuter in på passet satte jag 37,5 kg i press = nytt rekord! Måste tacka min fokus på enarmspress den senaste tiden!

Sen satsade vi vidare med frontsquats, det gick bra upp till 60 kg men tog heeelt stopp vid 65. Jag fastnade i botten två gånger och fick putta ner stången som dunsade i golvet. Det är tydligen  på gång att byta plattform på Nordic så är det någon gång man ska tappa tunga grejer i golvet är det nu, jag får skärpa mig sen....

Sen var det fokus frivändningar och splitjerk, tog 50 kg i dag men vid 55 tog det stopp. Har svårt med att lyfta armbågarna i frivändningarna och tycker att splitjerken är "mycket" lättare.

Avslutning med 5 varv av;
  • 5 armhävningar
  • 10 frivändningar 30 kg (fånga i djup knäböj)
  • 15 DU's

Vet ej tiden. Äntligen hyfsat stark i smala armhävningar, pauser mer pga flås än styrka, galet jobbigt som vanligt med frivändningarna. Perfekt!

Yes - ett rekord per pass skulle ju vara en riktigt schysst ambition (undrar vad jag ska sätta nästa gång)?

2 kommentarer:

  1. Tid:12:09min

    Ja vad säger du? Det är dags att marklyftet bumpas upp lite va? :)

    SvaraRadera
  2. Ja, verkligen! Tar det på torsdag nästa vecka :-)

    SvaraRadera