torsdag 30 juni 2011

Nytt PR i mark!

I dag var det lunchträning med David.

Först lite marklyft. Har stått stilla där sen i maj förra året - då satte jag 92,5 men sen har det inte blivit några marklyft alls november-april pga armbågen. Så i dag var det äntligen dags att gå vidare och jag tog 95 kg :-) tjoho - längtar till att komma till tresiffrigt!

Sen träning på framför allt push press varvat med pullups (avlastade med gummiband vill säga eftersom jag inte klarar dem utan. ännu.)...otroligt vad svårt det är att inte böja på knäna i push press, det bara händer. Jag känner fortfarande av axeln när jag sträcker ut armarna, måste verkligen komma ihåg att trycka och stretcha den...

Sista cirkeln var såklart mycket jobbigare än jag trodde (varför jag fortfarande kan inbilla mig att en cirkel som David hittat på inte skulle vara sjukt jobbig är iofs en gåta);

3 varv av:
10 KB-svingar med en 12 kg i varje hand
10 push pressar, forfarande med samma KB kvar
10 utfallssteg med KB kvar vid axlarna

Tufft för underarmarna. Kul och mycket svårare med dubbelsvingar. Jättenöjd med nytt rekord såklart så jag firade med att gå på sommarfest med jobbet och åtminstone komma tvåa med laget i bouletävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar