lördag 2 juli 2011

Bastuträning

I dag var det så varmt på gymet att svetten rann innan jag ens hunnit börja...tur att det finns magnesium!

Dagens pass - att jämföra med 19 juni;

Först 5 varv av;
7 liggande rodd i smithmaskin
vila 1 min
Enarmspress 6/6 m 12 kg KB
vila 1 min

Ökade antal både på rodden och pressen utan att det blev omöjligt = fixade repsen på alla varv. Lite oväntat lätt faktiskt. Trevligt att ngt känns oväntat lätt, tvärtom är man ju van vid.

Sen AMRAP 20 min;
10 burpees
10 utfallshopp
10 KB-svingar 16 kg

Tanken var att försöka klara 11 varv men det får nog ta ett par veckor till verkar det som, strategin höll som vanligt de första varven men sen tappar jag. Vanligtvis funkar greppet iaf de första 8 varven men i dag var det magnesium från start för att klara svingarna iom att det var så galet varmt på gymet. Ökning från förra gången med 3 burpees iaf = 10 varv + 6 burpees. Lite bättre är ju också ett rekord :-)

Avslutning sidoplanka 30 sek x 4 per sida, varannan sida utan vila.

Efter träningen kastade jag mig i Årstaviken, det är galet lyxigt att ha egen badbrygga. Nu blir det grillfest i Västerås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar