tisdag 26 juli 2011

Frivändningar

I dag PT-träning med fokus på frivändningsteknik - det behövs! Allt detta vet mitt huvud men ännu inte (eller i vart fall inte alltid) min kropp; vänta in stången, slå inte in stången i magen, höga armbågar, landa djupare, bredda inte fötterna så mycket! Viktmässigt tror jag att vi hamnade på 50 kg den sista svängen. Jag måste sluta säga som ett mantra att jag inte kan frivända, rätt vad det är blir det sant. Dagens löfte: från och med nu aldrig mer.

Ett försök till att höja mitt PB i press från 37,5 till 40 kg men det var inte i dag det skulle ske. Jag tycker att det har gått så bra att höja enarmspressarna så den här borde ändå kunna sitta snart.

Pushpressar och pushjerks varvat med gummibandspullups. Ja, jag vet nu inte vikten på pressar och jerks men det var vid pullup-räcket vi lyckades hitta mitt rekord i dag = tre pullups med tunna bandet :-)

Avslutningsvis en Grace: 30 frivändningar med stöt på tid. Vikt 40 kg. Tid 8,26. Förmodligen har jag en bra förbättringspotential här. Det var jobbigt i dag. Tidvis fick jag en loserskalle i stället för den mycket lämpligare vinnarskallen vilket yttrade sig på två sätt:

1. David fick belägga mig med gnällförbud och tillät bara prat om det gällde teknikfrågor.
2. Sista svängen, när jag bara har en vändning kvar, är jag redo att ge upp. Bra där.

Men jag gjorde dem i alla fall och jag tänker att det är lite som med ridning. En ridlärare sa en gång som svar på min frustration att det jag behövde var framför allt fler timmar i sadeln. Nu behöver jag fler frivändningar i kroppen. And then some.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar