torsdag 28 juli 2011

Burpee by burpee

Två veckor sedan jag körde detta passet, närmare bestämt 14 juli. Min plan att öka både vikter och varv funkade galant! Jag var långt ifrån säker innan eftersom jag släntrat runt på stan i steksol hela dagen och kände mig allmänt energidränerad.

Först 5 varv av;
8 liggande rodd i smithmaskin
vila 1 min
Enarmspress 5/5 m 14 kg KB
vila 1 min

Rodden kändes lite jobbigare än sist, sannolikt pga att smittmaskinen var upptagen och jag fick köra på vinglig skivstång i stället. Ökade inte repsen men klarade iaf samma. Sen jackade jag upp enarmspressen från 12 till 14 kg, skoj! Nu fixade jag fem per varv, ska testa att öka det nästa gång.

Sen AMRAP 20 min;
10 burpees
10 utfallshopp
10 KB-svingar 16 kg

Cirkeln var jobbigare än jobbigast som vanligt, 20 minuter är låååångt! Jag står alltid och peppar mig ganska länge innan jag tar mig för att trycka igång klockan, så även i dag. Men trots vila från flåsträning en vecka fixade jag att ta ytterligare två burpees och är nu uppe i 10 varv och 10 burpees :-)

Avslutning sidoplanka 30 sek x 4 per sida, varannan sida utan vila.

Nu har jag duschat men sitter fortfarande och eftersvettas som en dåre. Och återhämtar mig med lite vin. Måste ju när jag har kompisar på besök, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar