torsdag 14 juli 2011

Kompisträning

I dag var det lunchträning och jag lyckades få med mig två kollegor som ville testa mitt pass - kul! Planen var att alla helt enkelt skulle göra samma pass som låg på mitt schema ändå vilket var det jag senast körde 2 juli.

Vid uppvärmningen gick vi igenom lite KB och burpee-teknik. Jag är ju ingen instruktör direkt men jag tror att jag kunde bidra lite iaf. Lite rörlighet och knäböj så var vi redo!

Sen 5 varv av;
8 liggande rodd i smithmaskin
vila 1 min
Enarmspress 7/7 m 12 kg KB
vila 1 min

Supernöjd, för andra gången i rad ökade jag antal på både rodd och press! Har inte direkt någon koll på hur det gick för Peter och Martin men dom såg ganska starka ut än så länge iaf...

Sen AMRAP 20 min;
10 burpees
10 utfallshopp
10 KB-svingar 16 kg

Ja, den här cirkel är ju extremt lång och jobbig. Kanske lite för mycket att ta med någon som kör sitt första CrossFit-pass på....Martin försökte peppa sig genom att emellanåt sparka och slå lite i boxningspåsen (osäker på om det funkade). Peter peppade sig genom att efter ett tag fokusera lite mer på oss andra än att köra rundor. Ja, hur som helst, för mig gick det bra = den här gången 10 varv och 8 burpees, sakta men säkert kryper det uppåt, två burpees fler än sist. Och jag vann!!!

Avslutning sidoplanka 30 sek x 4 per sida, varannan sida utan vila.

Det var skoj att träna tillsammans eftersom jag alltid hänger själv i gymet annars. Får se om jag har skrämt bort dem eller om det blir fler gånger :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar