torsdag 7 juli 2011

Lite starkare, lite snabbare

Har sedan i går känt att det kryper lite i kroppen av en annalkande förkylning eller infektion men eftersom det brukar vända i nio fall av tio testade jag hur det gick att träna ändå. Det gick helt ok.

Samma pass som 23 juni:
  • Smal bänkpress 35 kgx5x3, 2 min vila mellan varje
Först fanns det bara en skev och böjd 10-kilosstång att köra med (eftersom någon lastat på för mycket) men precis när jag skulle börja blev en "riktig" ledig. Det känns som att jag börjar få lite rutin för bänkpress och det är inte så svajigt som det varit tidigare.
  • Marklyft 80 kgx3x3, 2 min vila
Kul att öka på lite här - kändes ungefär som 75 kg kändes förra gången tycker jag. Jag delade plattform och stång med en kille som också körde marklyft och kände mig lite cool när vi körde på samma vikt. Nu är jag lite osäker på om han kände sig lika cool :-)

Sen 5 varv på tid av;
  • 5 marklyft 70 kg
  • 10 armhävningar
  • 20 boxjumps 50 cm
Vila 30 sekunder mellan varje varv.

Tid 13:20 vilket är 40 sekunder snabbare än sist. Det finns tid att kapa här, jag tog inte boxhoppen med studs i dag heller för att spara hälen (som känns bra i dag) och armhävningarna blir bättre och bättre. Max 13 nästa gång!

Avslutning med 3 varv av 5 GH-raises och 10 backextensions. GH-raises känns riktigt lätta nu, kommer ihåg när jag knappt kom upp, det jobbiga i dag var de vanliga lyften.

Om infektionen håller sig tillbaka kör jag benpasset i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar