söndag 12 juni 2011

Bättre än väntat

I dag har jag haft ont i huvudet hela dagen (kan det vara vinet från i går kväll kanske?). Någon timme eller så innan träningen kändes det helt orealistiskt att jag skulle träna över huvud taget men jag verkar ju vara extremt disciplinerad eftersom jag gick dit ändå;

A. Bygg upp en tung singel med bra teknik styrkefrivändning.
Äntligen över 50 = 52,5 kg! Det var inget snack, kändes bara lätt vid första försöket. Sen tog det stopp av någon anledning men jag bestämde mig för att vara nöjd. 55 är inte långt borta :-)

B. 5x3 styrkefrivändningar + 3 frontböj på 85% av A
Här mesade jag pga sjuk träningsvärk i lår och rumpa sen i förrgår = lade mig på 42,5 i stället för på 45.

C. Tabatarodd. Vila 5 min och ro tillbaka samma sträcka du kom så fort du kan.
859 meter. Måste kolla hur det räknas, vet ju att jag inte kom över hundra ett enda varv men det rullar på metrar i eftersvängen och eftersom maskinen räknar med dem antar jag att allt ska med? Tillbakarodden kanske jag inte är så stolt över, snittade på 2,10 men var så slut att jag höll på att ramla av ändå.

D. Plankan 1 min på 30 sek av x 4
Konstigt att det här kan kännas så jobbigt när jag tycker att jag tränat magen så mycket under våren. Jag gillar såna här övningar när tiden tickar på och man närmar sig målet hela tiden oavsett hur jobbigt det är typ. Hmmm...det måste ju betyda att jag gillar Tabata-övningar också? 

Nu ska jag hoppa in i duschen. Har inte ont i huvudet alls. Är rätt nöjd med dagens träning eftersom jag både kämpade som fasen i tabatan och tog över 50 i frivändning. Nu kan jag förtränga torsdagens rökande och gå vidare med mitt liv :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar