fredag 14 augusti 2015

Stänger Nordic

Det var en udda upplevelse att träna på Nordic i dag - inget golv, inga människor, ingenting. Förutom jag och David och lite vikter förstås.

Massor av träning på push jerk. Behövdes verkligen. Ett gäng varv av:

  • 1 clean, 3 push jerks

Mest på 40 kg men också ett eller två avslutande varv på 45 kg. Måste tänka på rytmen, inte ha så bråttom, placera stången rätt etc etc. Men det tog sig och jag vill träna mer på detta nu!

Sen avslutade vi med att jag skulle testa ett pass från Pennybridge = amrap 5 min:

  • 8 KB-snatch 
  • 12 utfallssteg

Det blev tre varv och åtta snatchar...hade extrema problem med tekniken! Första försöket bröts eftersom jag inte alls lyckades rycka upp klotet från golvet. Sen körde jag i stället marklyfta upp och svinga upp i rycket, varannan arm. Fick till även det till typ varv tre...handlade framför allt om att boxa upp armen ordentligt.

Jag tror att jag var den sista personen som tränade i den där lokalen faktiskt. Stort :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar