söndag 16 augusti 2015

Lördag i boxen

Lördag, gruppträning F4L:

CF-Jempa skulle hakat på men gjorde sig "indisponibel" så det får bli en annan dag. CF-Malle på plats för ett kul lördagspass:

A1. Power Clean 10 – 8 – 6 – 4 – 2 reps. Increase the weight each set.
Körde från 35 till 55, gick bra förutom en vändning på 50 som slog in i halsen. En påminnelse om att skärpa mig? Nöjd hur som helst, planen var att avsluta på en tvåa på 55 och så blev det.

A2. Practice your handstand 30s. Freestanding or with help
Minns inte när jag gjorde detta sist. Trots lyftarskor kickade jag upp två enkla gånger = miss första försöket, lätt varv två och tre, miss varv fyra men bröt då för att inte fastna i missar.

B. AMRAP 12 min:

  • 12 Deadlifts 75/50kg
  • 9 Strict Pull-ups
  • 6 Lateral Burpees over the Bar
Fick skalning av David till 3 strikta pullups med gummiband per varv i stället. 6 varv + 4 DL. Allt var "lätt" och obrutet förutom pullupsen. I dag värk i underarmarna. Det är nåt fel på dem tror jag. Men passet var kul!

Annars har helgen ägnats åt att leta racercykel. Vill ha en snabbing att trampa på. Får se hur det blir med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar