lördag 29 augusti 2015

Nöta PC

Lördagsgrupp! Kollar alltid av med David hur jag ska lägga upp passen och planen höll:

A1. Power Clean +  Push Jerk 5 – 4 – 3 – 2 – 1 rep
Körde från 35x5 m ökning om 5 kg per set och avslutade på 55kg. Det gick men några av dem självklart med för mycket höft och fel stångbana. 
A2. Cartwheels 2 – 3 reps on each side (total 10 – 15 on each side)
Ja, det betyder alltså att hjula. Har jag aldrig kunnat. Men försökte - inte helt uselt från höger men verkligen illa från vänster.
B. 21 – 15 – 9 reps for time
  • Power Clean 60/40kg
  • Toes to Bar

Hade bestämt mig redan innan att inte tänka tid och hastighet utan bara teknik. Var totalfokad på vändningarna och är ganska nöjd. Det var kul och jag känner ju när det blir rätt eller fel. TTB behöver jag så mycket ansträningning i mellankipp och tjafs. Körde 5 riktiga varv ett och två men alla sista varvet.
Nu är jag sugen på att nöta PC-teknik MER. Vill sluta säga till mig själv och alla andra att jag inte kan längre. Ska sluta med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar