lördag 22 augusti 2015

Redan resultat?

Kul grupptimme med Fernando!

A1. Power clean + push Jerk 10 – 8 – 6 – 4 – 2 rep
Satte planen med David tididgare i veckan; starta på 32,5 och sen upp till 52,5. Det gick ju asbra! Mycket mycket bättre vändningar än förra lördagen och jerksen var typ lätta allihop. Vi fick inte köra touch and go på jerksen utan skulle ladda om. Mycket nöjd. Jag tror minsann att Davids nötning i tisdags gav resultat?!?
A2. Practice your handstand 30s. Freestanding or with help
Bra det här också, sparkade upp mot vägg tre gånger och fritt m hjälp av Fernando en...men då fegade jag lite och fick hjälp upp. Vi har prelbokat en timme på onsdag för att jobba mer.
B. ”Death by”
Power Clean and Jerk 50/35kg
Start with one rep the first minute, two reps the second minute, three reps the third and so on until fail.
Kollade historiken. Jag gjorde detta med Jempa för nästan exakt tre år sen och hann till 5 reps varv10. I dag var det även här inte touch-n-go utan omtag inför jerken. Jag gjorde 2 fler = 9 varv + 7. Ok resultat tycker jag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar