tisdag 11 augusti 2015

Rörlighet och pass

I dag börjar jag känna mig mer vaken i kroppen! Så jag hakade på det nya rörlighetspasset på en halvtimme innan vanliga träningen. Det var perfekt för mig fast jag orkar inte berätta vad vi gjorde. Tyvärr är det på tisdagar så det lär inte bli fler gånger eftersom jag är på Nordic då.

Sen då:

A1. Standing press behind the neck 3 x 7 reps @ 20×1 or in front depending on shoulder mobility. Medium width.
Körde på 22,5 kg här.
A2. Jefferson Curl 3 x 6 reps with Barbell or Kettlebell. Go slowly.
16 kg kb.

B. 2 rounds for time:

  • 50 Kettlebell Swings 24/16kg
  • 40 Boxjumps 60/50cm
  • 30 Push-ups with Handrelease
  • 20 Burpees
  • 10 Strikt Handstand Push-ups/Pike push-ups
Cap 15 min

David hade skalat ner pushups till 10 och handstand/peak till wallclimbs. Att klättra på väggen i en wod när axlarna är lite trötta var ju läskigt eftersom jag är lite feg vad gäller det....körde hälften och ändå inte ända upp. Och med ett stort blått vänster smalben sedan fredagens boxhopp tog jag 45 cm låda. Eller var det 40? Hur som helst: 1 varv, 50 svingar, 40 hopp, 10 armhävningar och 5 burpees. Mycket svettig och skön wod. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar