onsdag 1 februari 2012

Gårdagens träning

Pt-timme på Nordic!

Den här timmen var jag inte så stark. Kunde till exempel inte pullupsa...men vi ska koncentrera oss på det så att det snart ska sitta några i kroppen.

1 frivändning/2 frontsquats/1 splitjerk. Upp till 50 kg; Det här var supertungt! Speciellt att få till splitjerken i slutet - tror att det var först på tredje försöket som den gick. Bra träning, i dag var det att vänta in stången, böj inte armarna för tidigt som gällde. Varvade med pullup-träning lite.

Sparkade upp i handstående och fick in i huvudet att jag kan det igen.

Tre varv av: 2 pressar, 3 push press, 5 push jerk (30 kg) Kändes bra och kul, det var länge sen jag pressade. Fram med huvudet, bak med stången typ.
Varvat med toes-to-bar-träning. Även här var jag svag i dag och nådde inte stången.

5 varv, på minuten av;
6 svingar 20 kg
6 boxhopp 60 cm
...och efter de fem första varven utökning till
5 varv, på minuten av;
7 svingar 20 kg
7 boxhopp 60 cm

Jag gillar ju att svinga och det kändes superbra att hoppa lite box. Eftersom jag slagit upp benen så mycket har jag lite hoppfobi men den kändes inte alls av i dag. Jag har ngn hopp-tics i benen som gör att jag, i stället för att direkt lyfta knäna i hoppet, först vill kicka lite bakåt. Detsamma gäller när jag hoppar rep. Försöker bli medveten om det och sluta.

Avslutade med "golvliggande säteslyft med ett ben böjt och ett ett utsträckt", två varv med fem på varje ben. Men det kallas säkert något annat smart egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar