fredag 17 februari 2012

Nu vet jag ...

...varför jag gillar CrossFit.

I dag hade jag kommit överens med en kollega att vi skulle göra ett besök på företagets Zumbapass. Jag var iofs mycket skeptisk redan innan men tänkte att det är bra att ta reda på vad alla pratar om innan jag dissar det öppet.

Vi var ungefär åtta personer i lokalen. "Vilken energi!" sa hon som höll i det. Var någonstans? undrade vi i det tysta.

Ett annat citat: "Nu ska vi se om ni kan vara tjurfäktare". Sagt innan Enrique Iglesias började sjunga Bailamos.

Började kolla på klockan efter tio minuter. När är det slut?

Nu. Nu är det äntligen slut. Och slutzumbat för min del. Det sägs ju att man ska lära sig nya sporter - men det här kan vi nog inte definiera som en sport tror jag.

I morgon blir det hårdträning :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar