lördag 18 februari 2012

Två adepter på Tule

I dag var det träning på Tule tillsammans med Jenny. Vi har samma pt så dagen till ära hade David satt ihop ett specialpass som skulle passa båda!

A1.Hitta 1RM i press både ska satsa på 40kg, Rampa vikten 20kgx3 30kgx2 35kgx1 vila 1 min innan A2.
Inte nöjd - jag fixade inte ens 37,5! Kände redan vid 30 att det inte var en stark pressdag, gick supersegt.

A2.Strikt PU så många set du fixar, sen hoppa upp och långsamt ned, paus vid toppen några ggr.
Fixade noll set av strikta, koncentrerade mig på negativa med långsam nedgång.

B.Ryckteknik
Hängryck 20kgx3 25kgx3 30kgx3x3
Fokus på att vänta in stången och snabbt sätta sig under den.
Jag har undvikit 30 kg länge nog nu och bara bytt ner mig till 25 hela tiden men i dag höll jag mig på vikten. Som vanligt lite för långsam ner men alla gånger utom en när jag kom i obalans och puttade stången framåt gick det. Tror att det mycket handlar om att jag börjar få in i kroppen att låsa armarna.

C.På tid:

500m rodd

5 varv av:
  • 8 armhävningar
  • 4 clean(djupa) 35kg
  • 8 marklyft 35kg
Sen 30 svingar 16kg

Totaltid 11:59. Höll rodden på en snitthastighet om 1:57. Frivändningarna tuffast såklart, det handlar som vanligt om pannben. Armhävningarna fick brytas ett par gånger alla varv utom varv ett. Svingade 15/10/5.

D.Viktad planka 30sekunder max vikt för dagen, satsa på 30kg
Var osäker här eftersom jag knappt testat viktad planka men 30 kg gick hur bra som helst förutom att tårna höll på att glida iväg. Såhär efteråt tänker jag att jag borde testat flera varv...

Det var skoj att träna tillsammans! Och Jenny briljerade med sina kippade pullups och flera pressar på 37,5. Det ska jag också göra en dag...

3 kommentarer:

  1. Det var riktigt kul! Nu kör vi Malin!

    SvaraRadera
  2. Jämna ni var på flåsdelen! Kul med rycken! Ses på tisdag!

    SvaraRadera