tisdag 14 februari 2012

Nu ska flåset upp!

Pt-timme på Nordic;

Först riktigt bra teknikträningssession på snatch balance, känner verkligen att jag tog ett kliv framåt där i dag! Körde ett antal varv på 3x30 kg. Kodorden för dagen: hoppa inte, få bara stången att lätta, snabbt ner, sträck armarna!

Varvades med pullups. Nej...inte riktiga.  Har backat lite och ska nu lägga till mer paus i topposition och negativa pullups med pauser för att åter vända trenden uppåt.

Efter detta var det dags för tidkapning på en metcon som ingick i mina förra pass:

På tid: 30-20-10 Hantelburpees 10 kg/hang squat clean 25 kg stång

Gjorde denna senast 17 december på tiden 13:30 men bästa tiden var 17 november på 13:10. Dagens tid var 12:39. Jag är riktigt nöjd, även om jag tog lite för långa pauser trots extremt pushande från David...

Nu, nästan tre timmar senare, känner jag mig fortfarande som en liten urvriden trasa. Jag kommer sannolikt att sova gott i natt :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar