söndag 12 februari 2012

Kompisträning på Liljeholmen

Uppvärmning, skulle göra en mini flight simulator men blev avbruten så jag har ingen aning om tiden. Gick helt ok men fick göra om 25:an då jag fastnade på 24.

I dag hade jag en träningskompis med mig som aldrig testat CrossFit. Han kör body pump och löpning annars så det var ju spännande...

Dagens pass var nr 4, senast 3 februari:

A. Frivändning 75% av max, 3x3
42,5 kg. Gick helt ok. Kanske testa att höja lite?



B. Explosiva marklyft till knä 2x3 ca 70-80 kg, snabbt med rak rygg.
80 kg. Enligt utsago från dagens träningskompis såg det fullständigt oexplosivt ut...

C. Amrap 15 min av:

  • 5 marklyft med studs 60 kg
  • 10 utfallssteg med hantlar 10 kgx2
  • 5 handrelease pushups
Resultat 11 varv + fem lyft och 10 utfallssteg. Iaf ett varv bättre än sist.


Vi var båda ganska nöjda tror jag. Bodypumpkompisen, som körde 50 kg på marklyften, tyckte att det var jobbigast med utfallsstegen. Det gjorde nog jag med.

6 kommentarer:

  1. Bodypumpkompisen är mycket nöjd och har dagen efter rejäl träningsvärk i höfterna och rumpan. Tufft att köra Crossfit. Kändes mer matcho än lite fjolligare Bodypump. Fick mersmak! Och du var en underbar PT...på alla sätt. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du tyckte att det var kul! Det kostar på att bli stark på riktigt, eller hur ;-)

      Radera
  2. Hej!

    På tal om kompisträning så undrar jag om du vore intresserad av att testa att träna tillsammans. Har tränat med David sen knappt två år tillbaka och blir mer och mer en ensamvarg när det gäller träning.
    /Jenny

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jenny!
      Ja, jag vet vad du menar. Och det vore jätteskoj att testa - maila mig malin.h.bergman@gmail.com så ser vi till att sy ihop något!
      /Malin

      Radera
  3. Skulle också vilja ha en personlig tränare som du. Har sett dig på Sats Liljeholmen. Du är ganska snygg.

    SvaraRadera