tisdag 28 februari 2012

Ett gäng burpees

Det var ju dags att sluta gnälla, eller hur? En mycket bra start är en pt-timme med David. Nu känns det kul igen!

Först lite ryckteknik på 25 kg med träning från häng utan att ta sats och fånga djupt. Fick till några stycken godkända i dag :-)

Sen frivändning m split jerk. Om jag underkände mig totalt i söndags på 50 kg så gick det riktigt bra i dag - två stycken fina. Så jag satte en på 52,5 också. Nöjd. Vid försök på 55 satte huvudet stopp. Obs - det var huvudet som satte stopp. Vad gäller split jerk behöver jag träna mer på att gå djupare i spliten.

Explosiva marklyft med fortsatt drag uppåt. Clean pull? Glömde att notera vikten...tre varv gånger tre tror jag att jag gjorde.

Som avslutning visade det sig att jag skulle låtsas att jag försökte kvala in till CrossFit Games genom att köra första delmomentet:
  • Max antal burpees på 7 minuter
  • Vid varje upphopp ska båda händer toucha ngt på höjden 15 cm ovanför fingertopparna (vilken bra beskrivning va?)
  • Totalt antal 84 st
Konstaterar att det är ungefär hälften av de som gjort flest (161 st) men tycker ändå att det blev rätt många. Startade med 30 "snabba" sen gick jag över till att kliva ner och upp men aldrig stanna. Gjorde fem snabba igen vid 50 eller nåt plus de sista tio.

Tjoho!

2 kommentarer:

  1. Skönt med ett slut på gnället.;-)

    Skämt åsido...tror att det gick sämre sist i de oinspirerande lokalerna på Saga Motion - trångt och dålig luft. Samt att ditt träningssällskap nog heller inte var på topp. Sådant smittar.

    Nu hade du ju CrossFitDave vid din sida i schyssta lokaler. Klart att du skärper till dig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp. I rätt miljö skärper jag tydligen till mig :-)

      Radera