söndag 19 februari 2012

Bra coaching i dag

Uppvärmning med rörlighetsträning och mini flight simulator 2:48.

Sedan pass nr 2, senast 11 februari. Kände mig lite trött i kroppen sedan i går och jag tror att ett annat pass kanske hade passat bättre iom att det var flera delar som jag tränade i går. Men jag var sugen på att köra cirkeln och har ju så svårt att avvika från schemat...

A1. Pullup med assistans 3x3 (hjälp så mycket med benen som krävs, helst inget alls i början av rörelsen, mer i slutet)
Vila 2 min
A2. 3 dips x3 Så många som möjligt varje set utan assistans.
Vila 2 min
 
Supertrött i armarna. Körde hopp upp och fokuserade på långsamma negativa pullups med några stopp i stället. Dipsen fixade jag bara en per varv, hoppas jag kan skylla på gårdagen. Träningsvärk i armarna!
 
B. Pendlay Rows 5/5/5 30 kg 
 
Jag har haft svårt att fatta tekniken här men i dag hade jag tur! Härliga norska Susanne var på plats och gav fantastisk coaching. Och jag som nästan tidigare trott att jag haft för lätt vikt känner nu att det kanske var precis 30 kg som jag ska ha nu när jag vet hur jag ska göra :-)
 
C. AMRAP 3 min x 3 (3 powerclean 40 kg/6 laterala burpees) vila 3 min mellan varje varv.
  • Varv 1; 3 varv + 3 frivändningar
  • Varv 2; 3 varv + 3 vändning
  • Varv 3; 3 varv + 3 frivändningar och 2 burpees
Även här fick jag pepping och coaching av Susanne - frivändningarna kändes supertunga till skillnad från förra gången. Fick höra att jag sänkte höften för mycket och sen blev det stor skillnad. Och att jag hoppar onödigt högt över stången - eftersom jag har en sån tendens att slå i saker med mina smalben har jag oerhört svårt att avgöra höjden och säkrar upp med att hoppa högre tydligen. Och det gick ju bättre än sist. Men jag har verkligen dålig syratålighet när det börjar kännas i låren...

D. Höga benupplyftningar (TTB) 3x5, vila 2 min mellan varje, lyft fötterna så högt du kan varvat med skuldersänkningar 3 set om 5
 
Alltså, det går ju inte att träna det på riktigt på den här stången. Försöker jag ta sats ordentligt slår rumpan i väggen. Men det blir iaf häng- och greppträning....

Det var kul i dag också. Skoj när man har någon att snacka CrossFit med på gymet :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar