tisdag 7 februari 2012

Klättrat på väggarna

En av sakerna som är bra med en pt är att få lite referenspunkter = i dag fick jag feedback från David att mina roddintervaller i går var riktigt bra. Kanske därför jag kände mig helt slut under dagens timme då :-)

  • Ett gäng frivändningar. Miss på 55 men fick till en riktigt fin på 50 kg. Jag fick låna Davids lyftarskor för att känna skillnaden i hur det går att hålla positionen i böjen. Det var skillnad...ska investera i egna under våren, jag lovar.
  • Varvade vändningarna med att hoppa upp i ringar och hålla position med sträckta armar i 15 sekunder åt gången. Svajigt. Vinkla ut tummarna. Ut med armarna från kroppen. Sträck i armbågarna.

Avslutade med två metcons;
  • 5-4-3-2-1 av frivändningar 40 kg/wall climbs
Jag tror att jag har testat wall climbs kanske en gång tidigare. Blev tokhindrad och tyckte att det var läskigt. Framför allt svårt att hålla spänningen - i början trodde jag att jag skulle tappa allt och slå huvudet i golvet. Ok, nog med ursäkter, sluttiden som jag inte är superstolt över blev 8:46.

Vila i två minuter, sen:
  • 20 svingar 16 kg (tror jag)
  • 20 burpees
  • 20 knäböj
Tid 2:50. Allt obrutet även om det inte gick så fort.

Over and out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar