måndag 6 februari 2012

Roddmisär

Jag gick tillbaka till gymet i dag för att avsluta gårdagens pass, dessa delar som jag inte hann då;

C. 300 m rodd under 1:45min + 10 obrutna push press 30 kg, vila 2 min x 4

Inledde lite bättre än tidigare = 1:44:5 och 1:46:6 men sen tog jag slut! Varv tre över 1:50 iaf, minns inte, varv fyra 1:56!! Jag hade så lite kvar i kroppen att det var pinsamt. Repeterade Davids röst i huvudet "man slutar inte mitt i en rodd, man slutar inte mitt i en rodd, man slutar inte mitt i en rodd" så jag slutade i alla fall inte. Men man kan ju se det så här att det var första gången jag avslutade den här roddintervallen och det var ju bra. Och på nåt sätt blev jag säkert lite bättre inför framtiden.

D. Enbens marklyft 2x10 30 kg
Var trött i greppet, annars gick det här ganska bra i jämförelse.

Vid uppvärmningens rephoppande fastnade jag flera gånger vid 24 dubbelhopp. Bestämde mig för att strunta i mini flight simulatorn och bara hoppa i stället. Då kom jag upp i 39. Bra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar