tisdag 21 februari 2012

Semmelseg?

Det var säkert lunchsemlan som gjorde att jag kände mig ovanligt seg och tung på väg till veckans pt-timme på CrossFit Nordic...

Frontböj upp till misslyckat försök till nytt pr på 65 kg. Första försöket tappade jag spänningen totalt i botten och kom inte upp, andra försöket hade jag för lite kraft. Nåja. Jag vet att jag är starkare nu än när jag tog 62,5 så det ju både frustrerande och konstigt att det här inte ska gå vägen.

Varvade med frontböjarna med pullups på tunnaste bandet. Gick förvånansvärt bra - med den träningsvärk jag har i latsen trodde jag knappt det skulle gå men jag fick till 4-5 stycken totalt och kände mig rätt stark faktiskt.

"Nu blir det jobbigt Malin" säger David och presenterar följande uppdrag;

5 varv av
  • 3 over head squat 30 kg (börja med att rycka upp stången från marken)
  • 9 back squat
  • 6 lateral burpees
  • 18 double unders
Tid 11:11 och ja, han hade rätt. Det var jobbigt. Var i geupp-stadiet redan varv nr två. OHS kändes så ostabila så det var löjligt. Förutom sista varvet då jag var för trött för att tänka att det var läskigt.  Men dagens riktigt positiva prestation var rephoppandet som gjordes obrutet alla varv utom ett om jag inte minns fel. Klockrent!

Avslutade med två varv av 25 obrutna svingar 16 kg + 30 sek viktad planka 20 kg. 1 min vila mellan varven. Den viktade plankan i dag var jobbigare än i lördags, märkte att jag hade tappat en hel del teknik...

"Tack för att du plockade upp mig" sa jag och gick och duschade, mycket piggare och av med semmel-segheten :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar