tisdag 28 april 2015

Två träningar

I förrgår tränade jag själv men det blev ganska lugnt. Har haft värk i underarmarna. Bra effekt av pullup-träning = får ont men kan ändå inte göra fler.

Men - gjorde detta:

E2M i 10 min:
3 PP, max antal sista varvet
Häng m hakan över 15 sek
Blev 10 PP iaf denna gång

OTM i 10 min:
5 styrkeryck med raka ben

Sen skulle jag varva fem varv av handstående 30 sek mot vägg med häng hollow 30 sek men pga underarmarna blev det hafsigt - tränade mig på att kicka upp och att försöka hitta balansen ett gäng gånger (mot vägg) och hängde 3x30 sek, sen gav jag mig.

Sista delen var sittande bicepscurl, hantelpress och planka. Två varv av tre.

Avslutade med att försöka slå DU-rekord med nanosarna. Det gick ju såklart inte när jag hade underarmsproblem men kom iaf upp i ungefär 70 alla tre försök.

I dag frivändningsträning med David:

Började med häng tills det var tillräckligt ok för att jag skulle få testa riktiga. Min låsning på denna fd favoritövning måste ju bort! Och i dag började vändningen...

PC, Clean, Push jerk - först från häng och sen från golv. Vid 57 tror jag att det blev fem varv fast där missade jag jerken. Låser inte ut. Måste tänka bak med stången.

Sen fem varv av 45 kg djup vändning, fyra push jerk, två split jerk.

Känns så schysst att jag kunde vända i dag. Hoppet tillbaka! Men vågar inte vända en stång utan David än på ett tag kan jag säga...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar