onsdag 29 april 2015

Grupp

Jahapp! Förutom min numera dagliga ca 2,5 mils cykling blev det detta pass på F4L:

A1. Press 3 x 6 reps @ tempo 20×2 Dvs håll stången i slutsträckningen över huvud i 2 sek innan den excentriska fasen på 2 sekunder.
A2. 8 Jefferson Curl som sträcker ut baksidan lår, bak och rygg.

Ja, ok, såhär i efterhand körde jag alldeles för lätta pressar (25 kg) men fick iaf höra att jag hade perfekt teknik. Jorå. Tack David :-)
Jefferson curl = stå rakt upp med KB i handen, rulla sakta ner med start i huvudet tills du hänger med huvudet nedåt och sträcker hela baksidan, sen upp igen.

B. 5 varv på tid:
  • 20 Overhead Lunges 20/15kg viktskiva
  • 20 Ground to Overhead med viktskiva 20/15kg
  • 20 Push-ups
  • 20 Jumping Jacks
Time cap 15 min. Inte kan jag göra sådär många armhävningar! Från varv två blev det på knän och ÄNDÅ han jag bara tre varv, 20 utfallssteg och 12 GTOH. Men kul. Försökte verkligen inte hetsa utan tänka teknik hela vägen.

Kul med grupp. Bokat lunchträning i morgon eftersom jag jobbar halvdag. Känns som att det är lite snart. Trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar