måndag 13 april 2015

Måndagspasset

Det första jag gjorde på gymet var lite pullups. 2x2 st. Snart sätter jag en trea.

Sen, dagens pass:

A. Thrusters 3 x (1 Thrusters + 1 Push press + 1 Push Jerk + 1 Split Jerk) ca 85 % av 1 RM Thruster.

45 kg. Precis som förra veckan körde jag in stången i halsen en gång riktigt ordentligt. Det gör verkligen asont. Känt som att jag är sjuk i halsont nu men det är jag ju inte...klantskalle. 

B. ”Elizabeth”
21 – 15 – 9 reps på tid:

  • Clean (Power) 43kg
  • Ring Dips
"Kommer jag att ångra mig om jag kör 42,5?" frågade jag Ako. "Ja, du kommer att ångra dig, kör på 40" sa han. Så jag körde på 40. Det var nog lite onödigt ändå, skulle ju lätt ha fixat 42,5 kände jag sen. Men ring dipsen....har ju ingen bra tricepsstyrka alls! Körde i ringar med gummiband så det blev tokskalat. Totaltid 8:34. Kul ändå. Tror faktiskt att jag kan ha varit först men det räknas ju inte i så fall efter all skalning.

På vägen hem ringde Sats och ville ha tillbaka mig. Jag skulle få möjlighet till ett medlemsskap helt utan bindningstid för att verkligen kunna känna mig för. Det var ju schysst men jag förklarade att jag ändå inte skulle gå dit så det verkade lite onödigt ändå.

I morgon jobbar jag hemifrån så det blir lunchträning! Då ska jag göra 50 pullups. Undrar hur många timmar man får på sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar