torsdag 16 april 2015

Cykling is da shit

Åh, vilka bra dagar! Har cyklat till jobbet både i går och i dag och blir alldeles full av endorfiner...helt underbart! Jag har en mil till jobbet så det är en rätt perfekt sträcka. Blev typ en timmes träning i går med andra ord.

I dag på gymet först min egenträning = pullups. Satte 3x2! Sen två ettor. Det går framåt, rätt vad det är sätter jag tre.

Sen dagens pass:
  • A1.  3 x Max Handstand Hold alt mot vägg
  • A2. 3 x Max Double Unders

Litar för dåligt på mig själv när jag ska stå mot väggen tills jag blir slut - jag har så många gånger bara brakat  ner typ. Så även om jag körde en minut förra veckan blev det bara 50 sek i dag som max. Det gör inte så mycket, bra att träna på att stå där. Men det var inte uppsparksträning utan wallclimba upp till stående som gällde. Sen drog jag i med ett rekord = 79 DU´s (från tidigare 67). Det var lätt men jag blev för trött i underarmarna till slut. Jag ville verkligen få till det så jag hade mina gamla barfotaskor för att inte ha något att skylla på. Det funkade :-)
B. AMRAP
  • 3 min  Burpees
  • Vila 3 min
  • 3 min Shuttle Run 10m = 1 rep
  • Vila 3 min
  • 3 min Thrusters 15kg

Ujujuj. Seeeg i kroppen ju! Totalt 127 reps. Mest missnöjd med thrusters - det blev 50 stycken fast jag hade ställt in mig på 60. Nåja. Kanske bra att inte tokköra knät. Läkaren ringde och sa att jag hade artros på två ställen i knät och att jag inte skulle belasta det så mycket. Kände mig gammal då. David var snabb med att berätta att det har typ alla över 40 och att det inte gör särskilt mycket.
Sen cyklade jag hem. Så i dag typ 2,5 mil, nice. Känner mig trött i hela kroppen på ett skönt sätt. Det var länge sen, knähistorien har dekat ner konditionsträningen men nu så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar