måndag 20 april 2015

Egenträning

Efter kul helg i Falun där jag bara kollat på andra som tävlar var det slutvilat. I går när jag kom hem var tvåorna i pullup borta igen så jag gjorde 7-8 singlar för att komma ikapp. I dag på gymet började jag med en tvåa men klarade inte fler. Fortsätter att foka....

Den här veckan är det testvecka vilket innebär att man ska maxa en massa grejer. Inte bra för knä så jag körde ett Davidpass:

A.E2M i 10 min:
  • 3 pushpress med paus i ansats, 40 kg, amrap reps sista setet. 
  • Hänga 15 sekunder med hakan över 
Klarade hänget varje varv, tror inte det hänt förut. PP hade jag tänkt göra 10 sista varvet men det blev åtta. Förvånad - hur kunde jag bara ta slut?

B.E2M i 10min
  • 30 sekunder handstående i hollow, näsan mot väggen 
  • 30 sekunder hänga i hollow, sänkta axlar pronerat grepp 
Tycker att hollow är läskigt. Så i stället för att träna på det (vilket jag säkert borde ha gjort) bytte jag varv 2-5 och körde vanliga uppspark mot väggen. Mycket för att få in rutinen. Och det verkar som att jag har det - det verkar precis bara handla om att jag ska titta ner i golvet när jag sparkar upp så löser sig allt. Helt plötsligt är väggen bara där, jättenära och självklar.

 C.3 varv av:
  • 10 sittande bakåtlutade hantelcurl 6kgx2, maximalt sträckta armbågar i botten 
  • 10 sittande pressar 
  • 30 sekunder planka 
  • 10 excentriska knäböj höger ben
Har känt lite i vänsterknät också så jag körde knäböjen på båda benen.

Är så trött ju! Jag tror att det är min kropp som inte vant sig vid att cykla ännu, om ett par veckor är det nog borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar