måndag 6 april 2015

Nordicmåndag

Måndagsträning med David:

Upp i handstående (mot vägg)! Nu kom vi vidare till den rörlighetsträning som jag skulle kört förra veckan om jag hade klarat av att sparka upp mig. Väl uppe: rumpan in mot väggen och titta upp mot taket. Tror att vi körde tre varv? Kanske fyra. 20-30 sekunder per varv. Så nöjd över att - för närvarande i alla fall - ha avdramatiserat själva uppsparket något.
Varvade det med 1 pullup mellan varje varv.

Frivändningar (djupa) och push jerks! Upp till 54 kg där vi höll oss några varv. Okomplicerad vikt. Frivändningarna självklara när jag väl värmt upp men push jerksen...så många grejer jag ännu inte har i kroppen. Ut med knäna. Rumpa bak. Hört det hundra gånger men att få in det i kroppen är en annan grej.

Avslut, tre varv av:

  • 3 kippade pullups
  • 6 push jerks tng 45 kg
  • 9 PC

Tid 9:17. Shit, det var så mycket tyngre än väntat ju. Hade inte huvudet med mig här. Kippade blev en i taget. Vid push jerks lade jag ner stången flera gånger. PC blev treor. 45 kg kändes så tungt (??) och jag slog in stången i halsen så många gånger att jag, om jag inte visste bättre, skulle tro att jag var på väg att bli sjuk igen eftersom jag har halsont....

Sen fika med Jempa och Jempi :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar