tisdag 21 april 2015

Jorå

Egenträning i dag igen. Gick rätt bra får jag säga. Först en tvåa pullup - varför kan jag bara en nu när jag körde tre förra veckan? Men ändå. En tvåa. Sen:

E2M i 10 min:
  • 4 pp bakom nacken, snatch grip, 40 kg
  • 15 sek häng med hakan över räcket, tummar inåt
Första pressen slog jag i bakhuvudet lite. Men när jag koncentrerade mig gick det här bra. Klarade även alla hängtider med nöd och näppe.

E2M i 10 min:
  • 6 strikta armhävningar
  • 6 raka marklyft 40 kg
Armhävningarna lätta alla varv. Marklyften not so much, har ju så svårt för detta...

På tid, 5 varv av
  • 15 situps
  • 20 svingar 16 kg
Ville kapa tid sedan förra gången, har kört denna en gång och då på 6:42. Så jag matade på och tänkte tokmycket på snabba växlingar. Och kapade en hel minut (5:40) = nöjd! Vet inte om jag kan snabba mig så mycket mer. Ska visualisera att jag gör lika overkligt snabba svingar som concor-besten gjorde i Falun i helgen. Det är nog min enda chans. 

Excentriska enbensknäböj.

Schysst middag på Amida kolgrill. Sen cykla hem. Cykelglädjen håller i sig! 2,5 mil i dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar