tisdag 7 april 2015

F4L-tisdag

Gruppträning:

A1. Framåtlutad rodd med skivstång 35 kg, 3 x 8 reps @ 2010
A2. Hollow tuck hold 3 x 60s
B. 100m Rodd på tid 2 försök
Första försöket 18,8 sek, andra försöket 18,5 sek. David var där och teamtränade och tyckte att jag borde klara under 18 så då kan jag ju inte vara helt nöjd. Svårt att trycka med hälarna, sitter och hoppar och har mig.
C. 21 – 15 – 9 rep på tid av:
  • Ring rodd parallellt
  • Burpees med handrelease
  • 1 min Superman hold mellan varje varv

Tid 9:06. Tog i alldeles för mycket med lutningen första varvet på rodden så jag fick pausa minst fyra gånger. Orutinerat. Superman hold hemsk, var nästan omöjligt att hålla upp armarna framför sig ens om de var böjda. Ingen superman-look direkt. 
Men kul träning! Nu vila till torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar