måndag 2 maj 2016

Korttidssjuk

Helgen blev vila, halsen rosslade igen i fredagskväll men redan i går kväll vände det så det ska väl ordna sig. Cykling och David-träning i dag:

Knäböj - för att hitta rätt teknik och vikt inför onsdagens böjpass. Naturligtvis visade det sig att jag, när jag gör rätt, ska ha mkt lägre vikt. Haha - klarade ju knappt 55 kg i dag! Körde 70 kg på F4L för några veckor sen och trodde att det "gick bra"....nu har jag dessutom fått i läxa att filma fmina böj på onsdag. Så i dag stannade det på 55 kg: hälvikt, hälvikt, hälvikt. Armbågar fram, pressa med armarna i vändningen.

Clean, jerk, utfallssteg framåt med stång på raka armar 35 kg. 5/5 x tre varv. Tokigt svårt med balansen. Känner mig lika svajig som om jag stod över ett brant stup.

PC/Clean/Jerk upp till 55 kg, där blev det (tror jag) fyra varv. Bra pass. Bra PC! Stötarna tog sig, först fick jag någon tics och ville falla framåt i ansatsen men hittade rätt gm att spänna svanken.

Veckans ryck: treor på 25 kg, hängryck. Några varv. Luta bakåt, förbi höften, snabbt rumpa bak.

Ryckmarklyft, 2x5 på 45 kg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar