fredag 20 maj 2016

Svårgreppat mark

I går var jag och åkte Islandshäst med jobbet ett par timmar vilket kändes i ljumskarna i dag. Fast det gjorde inte så mycket eftersom det var marklyft:

A.) Marklyft med överhandsgrepp: 1RM – 5×80% – 8×70% – AMRAP 60%
Det jag inte hade fattat innan var att det var förbjudet med tumlås i dag! Det var lite svårare. Men jag tog en etta på 100 kg. Lättast att räkna procent därifrån ;-) sen 5x80, 8x70 och 27x60.
B.) 3 set
10 Enbensmarklyft m hantlar eller KBs 
1min bent hollow hold 
Balans, balans, balans...började med 10-kiloshantlar men kunde knappt stå på ett ben så i mitten på varv två bytte jag till 6 kg och fokade på att över huvud taget klara av övningen. Kom på att (här som överallt annars) tänka "rumpa bak" också så blev balansen bättre. Hollow hold var astungt men gick ju.
Tjipp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar