tisdag 17 maj 2016

Många ryck

Jag gjorde dagens pass till ett soft teknikpass:

A.) Snatch grip power jerk: 4×4 reps (lätt vikt)
Lätt vikt = 25 kg. Fram med högra armhålan var det jag skulle tänka. Och tänkte.
B.) Power snatch: 3-3-2-2-1-1 reps (Sture kör hang power snatch)
25, 27,5, 30, 32,5, 35, 35. Ville bara göra teknik och absolut inte tänka tungt. Fick lite bryt vid 30 kg men gjorde och gjorde rätt (tror jag).
C.) 3 varv på tid av:
  • 20 power snatch 35/25kg (Sture kör hang power snatch) 
  • 30 air squats    

Tog det jättelugnt med rycken för att inte stressa bort tekniken. Lyft klart, rumpa bak etc. Överlag nöjd. Tid 9:25. Eller var det 10:25? Tror inte det. Struntsamma. 
Jag är så glad över att jag inte en enda gång under detta pass har en tanke på mina axlar. Känner absolut ingenting. Framgång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar