onsdag 4 maj 2016

Träning m CFJ

I dag fick jag sällis med CF-Jempa på passet - så kul, tycker hon borde tjacka klippkort på F4L nu när hon jobbar i kvarteret!! Tjacka Jempa, tjacka!

A.) Knäböj: 3RM – 3×95% – 3×90% – 10×75%
*Jobba upp till en tung 3a i knäböj, utgå sedan från den 3an i procenten på de andra seten.
Eftersom jag fått strikta order om att inte gå för tungt, tokfoka teknik, saktaneråtochintetasatsivändningen och så vidare så blev maxvikten 57,5 kg i dag. Jempa gav godkänt att ta ett steg efter 55 kg. Sen 3x55, 3x50 och 10x40. Benen väldigt trötta sedan i måndags. 
B.) 3 set
10 Bulgarian split squat per ben
Hu vad det här är svårt och jobbigt. Speciellt efter böjen. Första varvet m 10-kiloshantlar men sen med 6 kg. Min baabs svår som vanligt.
C.) 3 set
  • 30s Sidoplanka (Höger sida)
  • 20s Vila 
  • 30s Sidoplanka (Vänster sida) 
  • 20s vila

Onödigt lätt.
Var så inne i att snacka snack efteråt att jag glömde kvar mina lyftarskor. Ska svänga förbi i morgon bitti och hämta dem, hoppas de är kvar....sen åker vi till Hjortnäs för helgen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar