tisdag 10 maj 2016

Påhåretträning

Det var på håret att det blev någon träning i dag. Försenat flyg från Malmö, köer och olycka på vägen, rusade till sist in på gymet 10 minuter efter att passet startat. Men fick lov att hoppa in, de höll på att värma upp.....

A.) EMOM 9min
  • 1: 30s Wallfacing handstand
  • 2: 40s Prone cobra
  • 3: 30s Seated leg lifts

Vi fick välja att kicka upp som vanligt mot väggen också. Så jag gjorde det varv ett. Gick jättebra. Sen var det kört så jag klättrade upp i wall walk i stället de andra.varven. Tränade på leg lifts m David i går men de var mer avancerade än här, Så det höll i 30 sek. Vi skulle ha benen rakt fram, fingertopparna i golvet nära/utanför höfterna, raka armar och lyfta och sänka raka ben. 
B.) AMRAP 3 varv:
  • 1min: Burpees 
  • 1min: Rodd (1kcal = 1rep)
  • 1min: Bear crawl (5m = 1 rep)
  • 1min: Ryska svingar 16kg 
  • 1min: Vila       
Totalt 199 reps. Framför allt pga svingarna. Där matade jag hela minuten och samlade massor av poäng. Bear crawl minst, burpees näst sämst, rodd helt ok. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar