måndag 23 maj 2016

Ryck ryck ryck

Så kul att träna ryck! Massor av utmaningar men ingen av dem har ordet "axel" i sig, fortfarande helt fascinerad och lycklig av denna utveckling - efter det värsta axelåret ever. Kanske det jag behövde för att ta rörlighetsträningen på allvar...Davidtimme:

Ryck i olika varianter;

3xryckmarklyft, 3xhängryck, 3xpushjerk m ryckfattning bakom nacken.
Svårast här var att fatta pushjerken, tänkte och konstlade till men det gick bättre och bättre och till slut bra. Hängrycken bra från start!

3xryck från mark upp till 30 kg, sen 2xryck på 33 och 36 kg.
Dra in stången till smalbenen, stå på hälarna och spänn svanken, flytta över till framfot och tryck upp genom framfoten. Jorå. De flesta bra, när de inte är det är det för att jag flyttar över vikten i lyftet vilket gör att jag slår stången i knäna eller missar lyftet eller nåt annat dumt.

Till slut tre varv av:
5 ryck 25 kg
10 utfallssteg m stången på raka armar m ryckfattning
5 minipullups från toppläget

Stabilare i utfallsstegen. Tar bara med mig förbättringar i dag tror jag :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar