måndag 25 april 2016

Nordic

I går var jag bakis mest hela dagen. Punk Royal m sprit, öl och vin var inte någon bra CrossFit-kost. Men kul. Och god mat. Så jag ägnade gårdagen åt att ta igen mig och i dag var det PT-timme:

Först bekräftades min obefintliga greppstyrka när jag fick testa att hänga i de kulor som Nordic hängt upp i sina räcken. Alltså att greppa runda kulor och hänga. Gick sådär, tror jag klarade 2-3 sekunder. David tog tag i dem och gjorde en pullup för att visa. Bra att ha något att se fram emot?

Sen lite riktig träning då. Del ett var serier om 1 PC, 1 Clean, 1 split jerk. Avslutade med fem varv på 56 kg. Det gick bra när jag lyckades att tänka "rumpa bak" i vändningen. Jerken överlag bra, ett par sämre när jag inte fick fram huvud och kropp men ingen miss iaf. Kändes tungt men kul och doable.

Avslut med ryckteknik. Treor med 3 sek paus i startläge och 3 sek paus i böjen. Eller, alltså, det var ju power snatch men en liten böj är det ju. Det var också kul. Men vilken dålig styrka jag har för att stå i startläget...tre treor på 25 kg och tre på 30 kg. YEAH!

Cyklade såklart. Har jag sagt att jag älskar min cykel?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar