måndag 4 april 2016

Cykla och rycka is da shit

Vilken lycka - i morse premiäråk till jobbet med nya cykeln, en Specialized racerhybrid. Jag tror att det kan vara så här det känns med elcykel? Jag flög förbi alla utan ansträngning. Helt underbart. Fattar att jag kommer att vänja mig snart så passar på att gnugga in njutningen ordentligt.

Sen Davidträning, så roligt att fortsätta med ryckteknik! 

Det var femmor på 25 och 30 kg, treor på 33 och 35. Spänn svanken i starten, avslappnade armar, dra klart marklyftet, pausa inte - sträck upp och sitt ner (rumpa bak). Dra inte. Ungefär. Slet upp lillfingrarna som vanligt men det är väl så med ryck. Eller? Kul iaf.

Sen övergång till clean och jerk. Av någon dum anledning missade jag flera vändningar på 55 kg, gjorde dem tunga, tog i för mycket, missade etc. Men till slut avslutade jag med fem hyfsat fina. Kul det också.

Sen flög jag hem på min nya kompis. Och gladde mig åt att morgondagens prognos gått från regn till bara grått. Redan packat väskan :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar