måndag 16 december 2013

Tung rakt igenom

Men HUR kunde det som så här i efterhand låter som så lite bli SÅ jobbigt!?!? Sitter och försöker repa mig efter dagens pt-timme...

Först styrkerycksträning och cleans & jerks. Om jag minns rätt tre av varje på hyfsat lätta vikter eftersom jag knappt kan rycka. Men förstår lite mer för varje gång tror jag. Det är ngt nytt som börjar få fäste i mitt huvud gällande att dra in stången mot höften (som är så sjävklart i frivändningar men helt plötsligt jättekonstigt här).

Fick runt stången två gånger i en clean, eller, en halv clean på 60 kg men fastnade i botten utan att komma upp. Ok, det var iaf inte ngn mental blockering så jag är lite nöjd med det - har ju bara klarat denna vikt en enda gång.

Sen bara jerks. Fegmesade men fick ändå upp 60 kg med fegteknik. Sen var det kört. Skivstänger är läskiga grejer (?).

Dags för Grace! 30 C&J 40 kg. Länge sen. Kände mig ok inför detta. Men så blev det såhär:
Första 7 lätta. Sen 5 ok. Sen 4. Var planen. Men det blev bara 3. Sen gick det utför snabbt...tappade all power ju! Kom upp i 23 men var så usel och flyktbenägen att vi bröt.

Sen: 10 minst långt du hinner av squat cleans 35 kg och ttb. Stege 1/1, 2/2, 3/3 osv. Men det gick inte heller bra, fastnade på toes to bar redan varv två....så vi bytte ttb mot laterala burpees och började om.

Huh, i tio minuter var jag bara en tung svettandes klump! En rep i taget. Verkligen. Bara. En. Repetition. I. Taget.

Resultat: 7/7 + 3 squat cleans.

Inget självförtroendepass direkt men det är kanske inte de som för en framåt alltid. Min kommentar "jag kände mig bara tung rakt igenom" möttes av att "det var meningen, det är ett sånt pass". Ok, lite skönt att höra iaf...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar