lördag 21 december 2013

Tränade bort hjärnan

En sista pt-timme innan semestern.

Jag ifrågasatte till att börja med rätt mycket vad jag håller på med med tanke på att min högra axel gång på gång kommer tillbaka och hindrar mig. Jag är liksom sned...och har ont.

Så först en ny övning som jag nu ska köra varje dag, ligga på mage, handflator ihop, tryck ihop skuldrorna, raka armar. 3x10 varje dag. Plus sidoplanka med raka armar varje gång jag är på gymet. Ok, då har jag en plan.

C&J upp till 55 kg. Dålig teknik på vändningen gjorde att den kändes onödigt tung men jerken var fin. "Nu kommer du nog inte missa några fler överstötar, den där var så lätt" sa David. Sen några försök på 60 kg. Jag var inte där - hade inte med mig armbågarna och mötte inte stången om jag ska sammanfatta. Här, till skillnad mot i rycken, vet jag ju att jag kan och hur det känns när det är rätt - men det visste inte kroppen i dag. 

Marklyft. Lite uppvärmning. Sen en lätt på 95 och två omöjliga på 105. Eller, rättare sagt, alltså ingen på 105.

5 varv av:
  • 5 marklyft (men vilken vikt var det? 55 eller 60 kanske)
  • 10 laterala burpees
  • 15 wallballs 8 pounds
  • 20 dubbelhopp
Tid 14:52. Många många felhoppningar, i synnerhet de första tre varven. Som väntat var burpeesarna värst. Skönt efteråt. Bra flås sa David. Där ser man - behöver höra det tror jag. Det jag också behövde, och fick, höra var att det var väldigt mycket tyckasyndomsigsjälv i dag. Pinsamt sant.

Det där sista tog musten ur mig så mycket att jag åkte för långt med tunnelbanan, missade Slussen och fick byta håll vid Medis, missade Slussen igen och fick byta håll i Gamla Stan innan jag var på banan igen. Miffo.

Men nu ska jag packa för två veckor i Florida, woohoo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar