lördag 14 december 2013

Dissa i onödan

Chansade med Marievik i dag som bara har en plattform, hade tur - det var nästan ingen där när jag kom vid elva och platsen och stången var ledig. Samma pass som  för två veckor sedan:

A. E2M 10 min 1 clean + 2 PC 52,5 kg, öka 2,5 kg varje gång du fixar alla set.
Clean lätta rakt igenom. Men PC var så fula...fick inte någon power alls. Förut tyckte jag att det var lättare med power cleans - inte alls så nu. Jag tror att det är bra? Inga missar så jag ser med bävan fram emot nästa gång på 55...

B. E2M 10 min 5 backsquat med tempot 3 sek ned, 5 andetag ned i magen i botten, håll andan, explodera upp, vänd direkt i toppen. 37,5 kg. Höj 2,5 kg varje vecka.
Nu börjar det kännas tungt. De sista bar riktigt fula. Men alla gick.

I pausen innan C drog jag upp mig i en pullup. Relativt lätt i dag. Puh...

C. 5 varv på tid av:

  • 4 liggande rodd, fokus på kontakt, inte släng och slit.
  • 8 armhävningar
  • 12 sek stå på händer hollow med ansikte mot vägg
  • 16 kbs till ovanför ögon/huvud 20 kg
  • 20 sek plankan, låg höft, lätt böjda knän, handflator i golv.
Tid 12:57 = 1:14 bättre än senast. Svårast i dag var att ignorera spegelbilden i hollow handstående, verkligen inte det jag behöver när jag redan har så svårt med detta. Men en spegelvägg var det som fanns. Nöjd ändå. 

Vet inte varför jag så ofta tänker att det inte går så bra med träningen - allt i dag var ju bättre än sist. Jag lägger ju energi på att dissa mig i onödan. Bra med blogg så man ser det och inte lurar sig själv åt nåt håll. Toppar dagen med att gå på julbord!

2 kommentarer:

  1. Du dissar väl aldrig dig själv, du pumpar ju upp självförtroendet enormt innan och efter varje pass och lyft ju :)
    Helt rätt insikt, ser ju svart på vitt att allt går bättre.
    Kör samma vikt och satsa på snygga pc nästa gång, minns det jag sa i tisdags arbeta aktivt runt med armarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur? :-) ja du...låter som en bra plan - men inser att det dröjer med två veckors semester mitt i. Kollade på en film innan passet i dag från Again faster och armarna var i fokus även där. Bland annat.

      Radera