torsdag 12 december 2013

Tryck o ryck

Så, dags för veckans andra (!) pt-timme. Jag har för många ställen som gör ont när jag tränar nu, ffa är det höger axel som hindrar mig. Timmen började därför med att David tryckte på diverse ställen för att försöka komma till bukt med den vilket brukar hjälpa men inte i dag. Ont i armbågarna sitter i men är inte lika hindrande, David tror att det är senfästena, låter troligt.

Sen massor med ryckteknikträning! Först med lätta stången och sen 25 kg, inte tyngre än så. Sällan har jag haft så svårt att förstå instruktionerna som i dag så det var bra att hålla på länge. Dessa övningar gjordes;
Ryckmarklyft
Hängryckdrag
Hängstyrkeryck
Styrkeryck
Framför allt att tänka på i dag; rumpan bak, tänk som att du tar ett stavtag bakåt med stången mot höften, väl där (inte innan!!) fram med knäna sträck samtidigt som du för över tyngden på tårna. Räta inte upp dig innan dess. Ja, nåt sånt. Mycket komplicerat. Brukar ta tid innan det går från huvud till kropp men i dag gick det knappt in i huvudet först.

Frontsquats upp till en etta på 63, tangerat rekord och absolut max vad jag orkade i dag.

Avslutade med en övning för att träna upp skulderstabilitet genom att stå lite som i sidoplanka med handflatan tryckt i golvet och fingrarna bakåt. Svårt. Ska göra detta som avslut på varje pass nu.

I morgon ska jag ro och springa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar