tisdag 10 december 2013

PT-träning

Jag lyxade till det i dag med en tidig eftermiddags-pt-timme. En bra grej med det är att det är nästan tomt på Nordic, lyxigt bara det!


  • 1 pullup


Teknikträning:

  • 1 power clean, 1 front squat, 1 jerk

Upp till 55 kg där jag avslutade med tre ettor. Sååå schysst att konstatera att vändningar på 55 är typ en ickefråga, den stora frågan var jerktekniken...tyngden på hälarna, kasta bak höger fot och fram med huvudet. Gick bra ibland iaf.


  • Ryckdrag

Känner liksom inte när jag gör rätt - men schysst att höra att jag gör det ibland. Tyvärr känner jag inte skillnaden. Men fyror på 30 eller 35 gjordes. Tänk knän fram, spänn lår, pressa stången mot höften inte tvärtom! Och...hoppa inte!


  • 20 toes to bar

Varje gång du bryter kör 5 C&J + 5 laterala burpees, 35 kg "strong man log"  (= den konstiga tjocka stången som är som en stock med handtag i).
TTB 6/4/3/3/2/2 så det blev 5 varv av stockarbete. Tid 10:58. Kul att kunna köra TTB igen, inte helt hemma vilket visar sig genom att jag tappar gunget totalt ibland - men ibland sitter de ju!

Toppade träningen med trerätters på miss Voon, mums! Pt-timme på torsdag igen :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar