måndag 30 september 2013

Tung tung tung

J-vlar vad lördagens pass sitter kvar i kroppen!! Tung tung tung var ordet för dagen. Och då menar jag tyvärr INTE att jag lyfte tungt utan att kroppen kändes som en blyklump.

Hur som helst - timme med David och detta hände:
  • 10 utfallssteg bakåt med stången på raka armar, smalt grepp.
  • Toes-to-bar-träning

Minns inte hur många varv. Fyra kanske? Vad gäller utfallsstegen måste jag sluta att dunsa i bakre tån och i stället tänka att det är bakre knät och främre häl som ska lira. Fick no-reps flera gånger kan jag säga. TTB....vad ska jag säga...fick jag till mer än en (1) i dag? Tveksamt. David menade att det var för att jag inte ens försökte. Jag tror inte om det jag höll på med däruppe i räcket är värt mer kommentarer än så.

  • 1 press, 1 push press, 1 push jerk, 1 split jerk, 3 explosiva front squats i samma andetag.
Började med bara stången. Avslutade på 38 kg. Det här var kul! Pressen på 38 kg tog lååång tid, den som eventuellt såg den skulle nog tro att det var en slow motion-film. Men till slut kom den upp!


Sen, ytterligare ett försök på 13:3:
  • 12/10/8 av svingar till ca ögonhöjd 24 kg/burpee box jumps 45 cm, tiden som är över upp till 5 min kör max antal thrusters 20 kg. 
Meh!! Ja, det var här som blykänslan var som värst. Jag kom knappt över lådan i boxhoppen, det var som att golvet var en magnet som mina ben drogs mot. Det blev INGEN thruster. Noll! Hann precis med den sista burpeen men missade hoppet över lådan.

  • Avslut med thrusters - på minuten i fyra minuter 10 thrusters 20 kg.
Tider mellan 21 och 24 sekunder per varv. Ruskigt trött i benen i slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar