lördag 28 september 2013

Minitävling

I dag, lördag, tävlingsdag! Jag och Jenny mot varandra på Tule - eftersom David var och tog medalj själv kunde han inte vara med men vi hade fått ett pass att köra själva:

A.OTM i 10 min: 1 hängryck+1 ryck (20kgx1x4 25kgx1x4 30x1x2)

Sen - tävling!

B.Inom 10 min bygg upp max tung singel ryck Vikten är scoren.

Mitt max var 37,5.....Jennys 40. Och inget av det förändrades i dag = Jenny vann detta. Mitt ryck på 37,5 lyckades först i tredje försöket - fick vikten för långt fram i stället för rakt upp.

C.Inom 10 min bygg upp maxtung touch and go femma marklyft samt amrap toes through rings utan att släppa ringarna. Döm varandra, fötterna ska genom ringarna för att räknas. Vikten på stången + antal TTR är scoren.

Mitt första varv på TTR blev bara åtta, kändes krokigt och tungt. Jenny satte 15 direkt. Jag körde en femma marklyft på 70 kg och sen en femma på 85 kg. Inga problem. Testade TTR igen och - häpp - 12! Jenny lyfte en femma på 75 kg. Så efter denna del låg vi lika. 1-1.

D. På tid:

30 frontrackade utfallssteg 35kg
30  shoulder to overhead 35kg
30 powerclean 35kg
30 Deadlift 35kg

OTM 4 laterala burpees, dvs när ni startar klockan kör ni 4 laterala burpees och gör så varje hel minut. 

Min största farhåga inför denna cirkel var utfallsstegen. Ja, varför då kan man undra - den delen var det lätta. Förmodligen eftersom man inte hade hunnit med så många burpees ännu. Shit vad det var jobbigt! Det var ju bara fyra per minut men oj vad det var tufft. Stötarna var värst. Eftersom utfallsstegen gick så bra trodde jag att jag skulle kunna ro hem denna del men Jenny tog mig på kondition....hon avslutade på 16:35, jag på 16:38. Onödigt...hade dålig koll på var hon låg och var så trött att jag var redo att ge upp redan vid stötarna. Jenny- Malin, 2-1.

E. hänga med hakan över räcket, tummar utåt max tid.

Hahaaa! Jenny 23 sekunder - Malin 24 sekunder :-) 

Inför sista deltävlingen stod det alltså 2-2.....spänningen stiger....

F.Stå på händer mot vägg, max tid.

Stå på händer....mitt värsta. Bra val av gren såklart - jag behöver utmanas och skärpa mig och alltså kommer jag väl upp kan jag nog stå ett tag. Så mitt mål var att komma upp typ. Men mina handståendetics var i vägen. Kom inte upp en enda gång. Jenny stod i en minut och rodde därmed fair and square hem hela segern!

Tokjobbigt och tokroligt pass!!!






3 kommentarer:

  1. Väldigt kul att läsa, bra kämpat av er båda, jag sa ju att det skulle vara jämnt :)

    SvaraRadera
  2. Nu är jag på banan igen. Internet och padda fungerar. Alltid ngt. Det var riktigt roligt pass. 2 h körde vi. Lyx en barnfri lördag.

    SvaraRadera
  3. Och jag har grym träningsvärk :-)

    SvaraRadera