söndag 22 september 2013

Yoga och annat

I går var jag på spa med ett gäng vänner, då blev det 75 minuters yoga. Sånt är kanon för stelisar som mig. Efter det avsmakningsmeny på Farang ink drink och vinpaket. Galet gott med inte så bra träningsuppladdning så rätt seg i dag såklart. Men det blev ändå lite träning, ungefär samma som söndag för två veckor sedan:


A. Totalt 60 sekunder hängande med hakan över med pronerat grepp, varje gång hakan hamnar under ska du göra 3 djupa OHS 30 kg.

Faktiskt bara tre varv OHS = bättre uthållighet i hänget. 20/15/13/12.

B1. Marklyft 3x77,5 kg, 3x82,5 kg, 87,5x3+ (öka 2,5 kg varje gång du klarar 5 eller fler på sista)
B2. Stående press bakom nacken 27,5 kgx5, 5, 5+ (öka 2,5 kg vid 8 eller fler)
Det var samma vikt på marklyft som sist och blir en gång till, efter fyra reps varv tre var det för snurrigt och illa teknikmässigt så det tog stopp. Pressen klarade jag sex varv tre. På't igen.

C. Enbensplanka 30 sekunder per ben, 30 sek vila x 3. 
Känns konstigt att detta fortfarande känns jobbigt.

Sen släntrade jag Långholmen runt i solen...och nu känner jag mig sovfärdig här i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar